İctimaiyyətlə əlaqələr (PR) nədir?

Ictimaiyyetle elaqeler (PR) nedir?

İctimaiyyətlə əlaqələr (PR) müsbət brend reputasiyası yaratmaq üçün müxtəlif kanallar vasitəsilə ictimaiyyətlə ünsiyyətdir. PR menecerləri markanın hekayəsini, o cümlədən ideyanı, məhsulu və ya nailiyyətlərini çatdırmaq, ictimaiyyətə çatmaq, onun diqqətini cəlb etmək və şirkət haqqında təsəvvürünü dəyişdirmək üçün sosial media, videolar və digər materiallardan istifadə edirlər.

 

Bu yazıda biz PR-ın əhəmiyyətini, məqsədlərini, funksiyalarını və növlərindən danışacağıq. Daha sonra biz ictimaiyyətlə əlaqələr və marketinqin fərqli xüsusiyyətlərini müəyyən edib, bəzi strategiya və taktikaları nəzərdən keçirəcəyik. Daha sonra PR KPI-ları (key performance indicator), alətləri və uğurlu nümunələri haqqında danışacağıq.

 

PR niyə vacibdir?

Gəlin şirkətlərin əldə edə biləcəyi PR-ın faydaları haqqında daha çox öyrənək. Əvvəla, qeyd etmək lazımdır ki, ödənişsiz media vasitəsilə ictimaiyyətlə effektiv ünsiyyət etibarlılığı artırmağa kömək edir. Axı insanlar sadiq müştərilər olmaq üçün bir markaya etibar etməlidirlər. İctimaiyyətlə əlaqələr şirkətlərə şirkətin hekayəsini, ideyasını və ya məhsulunu çatdırmaqla etibar qazanmağa imkan verir. O, böhran zamanı brendin müştərilərinin etibarını bərpa etməyə kömək edir.

 

İkincisi, markanın görünməsini yaxşılaşdırır. Əla blog yazıları, şirkət haqqında müsbət hekayələr və məhsul rəyləri uzun müddət axtarış sistemlərində görünəcək. Buna görə şirkətlərin komandaları liderlər və böyümə gətirən yaxşı imic yaratmaq üçün əllərindən gələni etməlidirlər. Üçüncüsü, PR icmalarla əlaqələr qurur. O, həmçinin bir markanı təbliğ edə biləcək təsir göstərənlərlə əlaqələr qurmağa kömək edir. Bundan əlavə, PR şirkətin onlayn mövcudluğunu artıra və satış həcmini artıra bilər .

 

İndi ictimaiyyətlə əlaqələrin əhəmiyyətini bildiyiniz üçün onun məqsədlərinə keçək.

 

İctimaiyyətlə Əlaqələrin Məqsədləri

Şirkətlər müəyyən vəzifələri yerinə yetirmək və aşağıdakı məqsədlərə çatmaq üçün ictimaiyyətlə əlaqələr üzrə mütəxəssisləri işə götürür:

 

  • brend şüurunu yaratmaq ;
  • brendin hədəf auditoriyasını onun məhsulları haqqında məlumatlandırmaq;
  • tələbi artırmaq;
  • müştərilərlə güclü əlaqələr saxlamaq;
  • markanı gücləndirmək;
  • marağı oyatmaq;
  • brendin müsbət reputasiyasını yaratmaq.

Məqsədlər indi aydındır, ona görə də sizi PR funksiyaları ilə tanış etməyin vaxtıdır.

 

İctimaiyyətlə Əlaqələrin Funksiyaları

PR müştərilər arasında inam yaratmaq və etibarlılıq yaratmaq məqsədi daşıyır. İctimaiyyətlə əlaqələr üzrə menecerlər brend şüurunu artırmağa və markanızın mesajını müəyyən edib ictimaiyyətə çatdırmağa kömək edir. Bundan əlavə, effektiv PR müsbət təşviqi inkişaf etdirir və böhran zamanı şirkətin reputasiyasını qorumağa kömək edir. İndi PR nümayəndəsinin vəzifələrini daha ətraflı nəzərdən keçirək:

 

  • xəbər buraxılışlarını hazırlayır və təqdim edir;
  • şirkətin hekayəsini danışır və jurnalistlərin suallarını cavablandırır;
  • şirkətin xəbərlərinin əhatə dairəsini ölçür;
  • müxtəlif tədbirlərdə söz sahibi olur;
  • məzmun, hesabatlar və çıxışlar yaradır;
  • maraqlı tərəflər qarşısında biznesi təmsil edir;
  • şirkətin sosial media hesablarını idarə edir;
  • şirkətin əlverişli ictimai imicini inkişaf etdirir və saxlayır;
  • mətbuat konfransları təşkil edir;
  • sənayenin digər şirkətləri ilə əməkdaşlıq axtarışları;
  • mediaya hekayələr təqdim edir.

Bir şirkətin PR menecerinin vəzifələrini bildiyiniz üçün, indi ictimaiyyətlə əlaqələr növlərinə keçək.

 

İctimaiyyətlə Əlaqələrin növləri

Biznesə gəldikdə, müştərilər, biznes sahibləri, maraqlı tərəflər, hökumət və ictimaiyyət də daxil olmaqla, hər kəs müəyyən rəyi bölüşür. Fərqli fikirləri ifadə etməyə kömək edən bir çox PR növləri var və bunlar aşağıdakılardır:

 

  • strateji kommunikasiyalar (şirkətin məqsədlərinə çatmaq üçün PR menecerlərinin izlədiyi müəyyən strategiyaların yaradılması və inkişafı);
  • icma əlaqələri (müəyyən auditoriya və ya icma ilə müxtəlif kommunikasiya kanalları vasitəsilə birbaşa əlaqə);
  • media əlaqələri (şirkətin əsas mesajını öz auditoriyasına çatdırmağa yönəlmiş media ilə ünsiyyət);
  • ictimai məsələlər (siyasətçilər, hökumətlər və digər qərar qəbul edən şəxslərlə əlaqələrin qurulması);
  • onlayn kommunikasiyalar ( brendin məqsədlərinə çatmaq üçün onlayn mövcudluq və nüfuzlu bloglar ilə əlaqələr qurmaq üçün ən yaxşı rəqəmsal platformaların seçilməsi );
  • daxili kommunikasiyalar (şirkət işçilərini məmnun və sadiq saxlamaq üçün müəyyən proqramların hazırlanması);
  • böhran kommunikasiyaları (böhran zamanı şirkətin idarə edilməsi və aydın böhran kommunikasiya planının hazırlanması);

Növbəti bölmədə biz onları fərqləndirən PR və marketinqin əsas xüsusiyyətlərini anlayacağıq.

 

İctimaiyyətlə Əlaqələr və Marketinq

PR və marketinqin bir neçə oxşar funksiyası olduğundan, bu iki termini fərqləndirmək çətin ola bilər. Gəlin onların tərifləri ilə başlayaq və sonra onların əsas fərqlərinə keçək.

 

İctimaiyyətlə əlaqələr , ilk növbədə, müxtəlif üsullardan istifadə etməklə şirkətin müsbət reputasiyasını formalaşdırmağa yönəlmiş bir prosesdir. İctimaiyyətlə əlaqələr qurarkən, PR menecerləri iştirak edən bütün tərəfləri hədəf alır: maraqlı tərəflər, müştərilər, media və ictimaiyyət.

 

Peşəkarlar brend şüurunu artırmaq, şirkətlər və maraqlı tərəflərlə yaxşı əlaqələr qurmaq üçün müxtəlif kommunikasiya platformalarında mesajlaşma tətbiq edirlər. Düzgün mesajlarla PR fikirləri dəyişə bilər.

 

PR kampaniyalarının müsbət nəticələrinə brendin əlavə təsir göstərməsi və insanların şirkət haqqında təsəvvürünün dəyişməsi daxildir. PR menecerlərinin əsas vəzifələrinə nitq yazmaq, buraxılışları idarə etmək, mətbuat meydançalarını idarə etmək, media və rəy liderləri ilə yaxşı münasibətlər qurmaq və inkişaf etdirmək daxildir.

 

Marketinq məhsul və ya xidmətlərin təşviqinə və satışın artırılmasına yönəlmiş reklam, e-poçt kampaniyaları, müştəri araşdırması və satış strategiyalarını əhatə edən prosesdir. Diqqəti cəlb etmək, potensial müştəriləri məhsul və ya xidmət haqqında məlumatlandırmaq və onları müştərilərə çevirmək daxil olmaqla 3 əsas məqsədi var. Marketoloqların əsas hədəf auditoriyası  potensial  və ya cari müştərilərdir.

 

Marketinqin satış gücü var. Peşəkarlar satışda ən yaxşı nəticələr əldə etmək üçün mümkün olan hər şeyi edirlər. Məhz, onlar unikal reklam kampaniyaları yaradır, müştəriləri cəlb etmək üçün strategiyalar hazırlayır və mallarını satmaq üçün yanaşmalar hazırlayırlar. Şirkətlərin sahibləri satış və gəlirlərində bəzi müsbət dəyişiklikləri izləyərək və təhlil edərək marketinq strategiyalarının uğurunu ölçürlər.

 

Bir sözlə, PR şirkətin müsbət reputasiyasına diqqət yetirir, halbuki marketinq müəyyən bir məhsul və ya xidməti tanıtmağa və satış həcmini artırmağa kömək edir.

Sonra PR strategiyaları və texnikaları haqqında danışacağıq.

 

PR strategiyaları və texnikaları

PR kampaniyanıza başlamaq üçün ən azı bir neçə strategiya bilməlisiniz. Bunu etməyə kömək etmək üçün bir neçə effektiv PR taktikası hazırlamışıq, gəlin onları dərhal araşdıraq.

 

Sosial media varlığınızı artırın

Müasir brendlər tez-tez öz perspektivləri və müştəriləri ilə ünsiyyət qurmaq üçün sosial media platformalarından istifadə edirlər. Bunu etmək üçün Instagram, Facebook, Twitter kimi ən məşhur sosial şəbəkə xidmətlərində və WhatsApp, Messenger və Telegram kimi mesajlaşma platformalarında hesablar yaratmalısınız. Bu vasitələr sizə ictimaiyyətlə əlaqə saxlamağa, xüsusi tədbirlər, müsabiqələr elan etməyə, məlumatlandırıcı və maraqlı bloq yazıları, videolar və ya fotoşəkillər dərc etməyə kömək edəcək. Bundan əlavə, siz müştərilərin suallarına cavab verməli və onlara dəstək göstərməlisiniz.

 

Ulduz Döyüşləri, Marvel Studios-u “Qisasçılar: Sonsuzluq Müharibəsi” ilə uğurları münasibətilə təbrik edən tvitləri ilə kinosevərlərin sevgi və hörmətini qazandı.

 

Şirkətiniz haqqında maraqlı hekayələri və məlumatları paylaşın

PR düzgün mesajları və məlumatları doğru insanlara çatdırmaqdan ibarətdir. Müsbət brend reputasiyası yaratmaq üçün siz öz dilinizi və səs tonunuzu seçməli, müştərilərin istək və ehtiyacları ilə rezonans doğuran mesajlar yaratmalısınız. Bəzi maraqlı və cəlbedici mövzular seçin, dəyər və aktuallığı bildirən məqalələr yazın. Bundan əlavə, media üçün şirkətiniz və onun məhsulu haqqında unikal hekayə yaratmağı unutmayın.

 

Məsələn, The Body Shop hekayəsini götürək. Brend öz saytında sosial məsuliyyətini qeyd edir. Body Shop sosial dəyişikliyə öncülük edir və ətraf mühitimizə, cəmiyyətimizə və heyvanlara qayğı göstərir.

 

Tərəfdaşlıqları nəzərdən keçirin

Daha bir böyük PR ideyası strateji tərəfdaşlıqdır, çünki o, yeni imkanlar və perspektivlər açır. Siz müsabiqələr keçirə, yeni kampaniyalar yarada və ya bir- birinizi çarpaz təbliğ edə bilərsiniz. Partnyorunuzun görünməsindən istifadə etməklə siz müştəri bazanızı genişləndirə və potensial müştərilərin sayını artıra bilərsiniz. Əgər sizə güclü yerli icma əlaqələri lazımdırsa, bu sizin üçün ən uyğun PR strategiyasıdır.

 

Məsələn, BBC Earth müsabiqə keçirmək və qalibləri Blue Planet II-də istifadə olunan gəmidə üç gün keçirmək üçün Baham adalarına səyahətlə mükafatlandırmaq üçün Airbnb ilə əməkdaşlıq etdi

 

Yubileyləri yaradıcılıqla qeyd edin

Əgər şirkətiniz uzun müddətdir mövcuddursa, bu tarixi müştəriləriniz və işçiləriniz üçün yaddaqalan etmək barədə düşünün. İnsanları məhsullarınızı almağa təşviq etmək üçün müştərilərinizə xüsusi təkliflər və ya böyük endirimlər təqdim edə bilərsiniz. Nəticə etibarı ilə, siz öz marka məlumatınızı və reputasiyanızı yaxşılaşdıracaq və satışlarınızı artıracaqsınız.

 

2015-ci ildə eBay öz yubileyini “20-ci iliniz mübarək, eBay!” kampaniyası ilə qeyd etdi. Ad günündə məşhur şirkət müştərilərinə 20 günlük yeni sövdələşmələr təqdim etdi. Beləliklə, müştərilərin veb-saytı ziyarət etmək üçün daha çox səbəbi var idi. Bundan əlavə, eBay alıcıları son sövdələşmələri haqqında məlumatlandırmaq üçün yenilənmiş proqram buraxdı.

 

İctimaiyyətlə Əlaqələr KPI-ları (key performance indicator)

İctimaiyyətlə əlaqələrinizin yaxşı olub olmadığını öyrənmək üçün KPI-lərinizi izləməli və təhlil etməlisiniz. İctimaiyyətlə əlaqələr kampaniyalarınızın performansını anlamaq üçün nəzarət etməli olduğunuz bəzi KPI-lardan danışacağıq.

 

  • Sosial media ilə əlaqə. Məzmununuzun əldə etdiyi şərhlərin və paylaşımların sayını izləyin. Sosial mediada şirkətinizlə nə qədər insanın maraqlandığını sizə göstərəcək.
  • Media ilə əlaqə. Bu göstərici ilə siz press-relizlərinizin, çıxışlarınızın sayını və onların performansını biləcəksiniz. Bundan əlavə, siz jurnalistlərlə möhkəm əlaqələr qurmağı bacarıb-yaratmadığınızı öyrənə bilərsiniz.
  • Şirkətinizdən və ya məhsulunuzdan bəhs edən məqalələrə baxın. Beləliklə, markanızın mənfi və ya müsbət emosiyalar doğurduğunu anlayacaqsınız. Bu məqam çox vacibdir, çünki bazarda nüfuzunuza təsir edir və formalaşdırır.
  • Tədbirin təşviqi. Uğurlu PR strategiyası diqqəti cəlb edir və daha çox insanı şirkətin tədbirlərində iştirak etməyə sövq edir, media toplayır və təsir edənlərlə yaxşı əlaqələr qurur. Tədbirlərinizin neçə iştirakçısı olduğunu yoxlayın.
  • Domen səlahiyyəti. Etibarlı üçüncü tərəf saytlarında bağlantılar yerləşdirməklə şirkətiniz domen səlahiyyətlərini yaxşılaşdırır. Bu dəyişiklikləri Ahrefs və ya Moz kimi xüsusi alətlərlə izləməyi düşünün.
  • Qazanılmış trafik. Qazandığınız əhatə dairənizdən və bağlantılarınızdan əldə edə bildiyiniz trafiki izləməklə, biznesinizin böyüdüyünü də anlaya bilərsiniz.

 

İndi nəzarət etməli olduğunuz KPI-ləri bildiyiniz üçün, PR kampaniyalarınızı gücləndirmək üçün ən faydalı vasitələrə keçək.

 

 

İctimaiyyətlə Əlaqələr Alətləri

Peşəkarlar şirkətlərinin reputasiyasını, eləcə də daxili ünsiyyəti yaxşılaşdırmaq üçün ictimaiyyətlə əlaqələr vasitələrindən istifadə edirlər. Müştərilər, maraqlı tərəflər və media ilə ünsiyyət qurmaq üçün şirkətlərin istifadə etdiyi alətlər var. Gəlin onları nəzərdən keçirək ki, biznesiniz üçün böyük ictimaiyyətlə əlaqələr kampaniyaları qura biləsiniz.

 

  • Mətbuat dəsti. Bu dəstdə şirkət haqqında bütün lazımi tanıtım materialları var. Buraya brend hekayəsi, marketinq aktivləri, media qeydləri, press-relizlər və məqalə nümunələri daxildir. Brendlər adətən mətbuat dəstlərini öz saytlarında yerləşdirirlər ki, jurnalistlər onlar haqqında öyrənə bilsinlər və əsas mənbəyə istinad edərək cəlbedici hekayələr danışsınlar.
  • Hadisələr. İnsanların diqqətini şirkətin yeni məhsullarına və ya fəaliyyətinə cəlb etmək üçün brendlər seminarlar, konfranslar, müsabiqələr və s. təşkil edir. Bu tədbirlər ictimaiyyəti laqeyd qoymayacaq və insanları iştiraka sövq etməyəcək.
  • Press relizlər. Onlar brendlərə yeni məhsul buraxılışlarını elan etməyə, rəsmi açıqlamalar verməyə və orijinal məlumat verən kimi xidmət etməyə imkan verir. Press-relizlər markanın dərhal ifşa olunmasına zəmanət verir və satışları artırmağa kömək edir. Bundan əlavə, onlar veb saytınıza trafik gətirir və sosial paylaşma potensialına malikdirlər.
  • Fakt vərəqləri. Məlumat vərəqi başlanğıcınız və ya qurulmuş şirkətiniz haqqında vacib məlumatların icmalıdır. Sadəcə olaraq, bu, brendinizin fəaliyyətinin xülasəsidir. Oradakı məlumatlar qısa və başa düşülən olmalıdır. Məlumat vərəqinə şirkətin missiyası, vizyonu, bazardakı mövqeyi, məhsullarına ümumi baxış, müştəri fikirləri və əsas göstəricilər daxildir. Satış qrupları, investorlar və PR menecerləri ondan daxili və xarici məqsədlər üçün istifadə edə bilərlər.
  • İşçilərlə əlaqələr proqramı. Hər bir iş daxilində əlaqələr də çox vacibdir. PR işçiləri tez-tez işçilərlə ünsiyyət proqramları və daxili ünsiyyəti yaxşılaşdırmaq üçün onları dəstəkləyən əlavə materiallar hazırlamaqla məşğul olurlar.
  • Nəşrlər. Brendlər ictimaiyyətlə əlaqələri inkişaf etdirmək üçün tez-tez jurnallarda məqalələr dərc edir, bloq yazılarını paylaşır, hekayələr, broşuralar və illik hesabatlar yazır. Onlar lazımi məlumatları şirkətlərin hədəf auditoriyasına çatdırmağa və onların marağını artırmağa kömək edir.

İndi PR kampaniyalarınız üçün istifadə edə biləcəyiniz alətləri bildiyiniz üçün gəlin sizə bəzi uğurlu PR nümunələri ilə tanış olaq.

 

İctimaiyyətlə Əlaqələrin Uğurlu Nümunələri

Mükəmməl ictimaiyyətlə əlaqələr kampaniyalarına dair çoxlu nümunələr var. Yəqin ki, tanıdığınız brendlərdən ən uğurlularını hazırlamışıq.

 

Lyft və Netflix

Lyft və Netflix-in zarafatları Stranger Things 2-nin premyerasından əvvəl qaçırılmayan həyəcanın səbəblərindən biri idi. Lyft sürücüsü bir neçə müştərini tanımadığı yerlərə apardı və maşında baş verən müxtəlif qəribə hadisələrlə onları qorxudub. Nəticədə, brendlər məşhur seriallar ətrafında daha çox səs-küy əldə etdilər.

 

Köhnə ədviyyat

Şirkət kampaniyanın inkişafına maraqlı yanaşması ilə məşhurdur. İnsanlar yəqin ki, hələ də atlı idman adamı ilə reklam çarxını xatırlasalar da, Old Spice 2018-ci ildə yeni reklam hazırladı. Son məhsuluna daha çox marağı artırmaq üçün marka oxuculara Old Spice Captain məhsulunun qoxusu olan qırmızı kağız blazerlər təqdim etdi.

 

Sadə dillə desək, müsbət brend reputasiyası yaratmaq üçün press-relizləriniz, nəşrləriniz və digər PR alətlərinizlə məşğul olacaq bir peşəkara sahib olmalısınız. Düzgün yanaşma və strategiya sizə şirkətiniz haqqında müxtəlif insanları məlumatlandırmanıza və cəlbedici hekayəni geniş ictimaiyyətə çatdırmağa kömək edəcək.